LĂžpende felt uten treff đŸ˜ł

De siste mĂ„nedene er Freyja sine felt blitt sĂ„ dĂ„rlig at jeg mĂ„ lage meg en plan pĂ„ hvordan jeg skal fĂ„ sikret treff. Hun er en lang hund med veldig mye fart, sĂ„ det Ă„ samle seg ned stien for Ă„ treffe feltet blir veldig krevende pĂ„ trening, og nesten umulig pĂ„ konkurranse. Hun kan ikke bruke sitt naturlige lĂžpemĂžnster for Ă„ treffe. Hun har bare ikke den steglengden som stien krever đŸ€· Uansett om hun velger tre steg eller fire steg sĂ„ mĂ„ hun justere seg for Ă„ treffe.

En annen ting er Ä teste om hun forstÄr kommandoene jeg la pÄ denne Þvelsen. Jeg bruker «over» og legger til en retning «frem» «hÞyre» «venstre» «ut» «hit». Jeg sier hele kommandoen i start av stien slik at nÄr hun kommer til toppen sÄ skal hun forstÄ at hun skal trakke pÄ feltet og gÄ retningen jeg ba om. For eksempel «Over frem» eller «over venstre»

Jeg tror faktisk ikke hun forstĂ„r den logikken. Jeg tipper at hun tenker
 «gĂ„ over» den kan jeg »gĂ„ frem» hĂŠ..jaja, mor ombestemte seg her gitt.. nĂ„ skal jeg ikke pĂ„ feltet men jeg skal «frem» juhuđŸƒâ€â™€ïžđŸƒâ€â™€ïžđŸƒâ€â™€ïžhun kaster seg frem og det blir helt tilfeldig om hun treffer feltet

So.. what to do 🙈

Jeg har bestemt meg for Ă„ gjĂžre to ting

gÄ helt tilbake til matten og se om hun kan fÄ opp forstÄelsen for kommandoene

og at jeg innfÞrer en ny kommando for Ä bli pÄ feltet. «over» «bli»

Her trener jeg inn «bli» pÄ feltet ved Ä bruke matten og stien

SĂ„nn gĂ„r no dagene 😊😊 NĂ„ har jeg nĂ„ en plan pĂ„ dette fremover sĂ„ har vi noe Ă„ gjĂžre pĂ„

Fotograf Åsta Viksþy

1 kommentar

Legg igjen en kommentar